Wybierając wśród wielu dostępnych na rynku urządzeń do treningu aerobowego czy cardio na pewno warto wziąć pod uwagę stepper. Wykonując trening na stepperze imitujemy ruch wchodzenia po schodach, dzięki czemu bardzo aktywnie pracują mięśnie nóg i pośladków. Zalety ćwiczeń na stepperze są bardzo liczne. Postaramy się Wam je przybliżyć, byście mieli pewność, iż tego typu sprzęt jest bardzo dobrym wyborem.

Zalety ćwiczeń na stepperze – niewątpliwie należą do nich:

  • Niewielkie rozmiary (pomijając oczywiście steppery klubowe). Steppery do treningu w domu są najczęściej niewielkich rozmiarów i po skończonym treningu można je bez problemu schować do szafy czy pod łóżko.
  • Dzięki swoim rozmiarom są łatwe w transporcie, można je zabrać nawet na urlop – wystarczy znaleźć odrobinę miejsca w bagażniku samochodu.
  • W porównaniu do innych sprzętów cardio są zdecydowanie najtańsze i nawet wybierając steppery najlepszych marek, zapłacimy o wiele mniej niż za bieżnię czy orbitrek.
  • Podobnie jak inne sprzęty cardio, steppery pozytywnie wpływają na uład krwionośny i oddechowy. Wpływa też korzystnie na stan kości i stawów (wzmacnia je, a nie obciąża).
  • W zależności od intensywności na stepperze możemy spalać tłuszcz, budować wytrzymałość i kondycję.
  • Panuje błędne przekonanie, że ćwiczenia na stepperze spalają tłuszcz z bioder i pośladków, co nie jest prawdą, gdyż organizm nie spala tkanki tłuszczowej miejscowo. Bez wątpienia jednak trening na stepperze pomaga nam wymodelować mięśnie ud i łydek, jak również wpływa na ładny kształt pośladków (zwłaszcza, jeśli jest to stepper skrętny).
  • Trening na stepperze wspomaga likwidację cellulitu.
  • Można na nim ćwiczyć o każdej porze i bez względu na warunki atmosferyczne.
  • Regularne treningi na stepperze wpływają nie tylko na zdrowie i sylwetkę, ale również na samopoczucie.

Zalety ćwiczeń na stepperze - Stepper Kettler vario z linkami

 

Zobacz także: Rodzaje stepperów do ćwiczeń  |  Mięśnie pracujące podczas ćwiczeń na stepperze  |  Jak wybrać stepper?  |  Przykładowy trening mięśni pośladkowych

 

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aby dodać komentarz musisz trochę pogłówkować *