Trening na stepperze oferuje cały szereg korzyści – wpływa na nasze zdrowie, samopoczucia i pomaga wymodelować sylwetkę. Jest to urządzenie cardio, nad którego wyborem warto się zastanowić. Podziału na rodzaje stepperów można wykonać w oparciu o kilka zasadniczych kryteriów.

Wytrzymałość i intensywność użytkowania steppera. Wyróżniamy tu steppery domowe i steppery klubowe.

  • steppery domowe są oczywiście znacznie mniejsze i tańsze od swoich klubowych odpowiedników. Z racji tego, że na stepperze domowym ćwiczy jedna czasem dwie osoby, ten typ urządzeń jest mniej wytrzymały, ale do treningu domowego zdecydowanie wystarczy mały stepper skrętny, który po zakończonym treningu można wstawić do szafy (np. Mini Stepper Kettler)Rodzaje stepperów - stepper domowy
  • steppery klubowe są znacznie większe i bardziej wytrzymałe. Najczęściej są to urządzenia zasilane sieciowo lub z wbudowanym generatorem i programami treningowymi. Oczywiście z racji wytrzymałości i oferowanych funkcji, są również znacznie droższe od tradycyjnych stepperów do użytku domowego (np. Stepper Klubowy SK2000/2000TV BH Fitness).
  • Rodzaje stepperów- Stepper klubowy

 

Wielkość steppera. W tym kryterium podziału na rodzaje stepperów znajdują się steppery mini i steppery pełnowymiarowe.

  • steppery mini to te, które składają się tylko z podstawy. Jak sama nazwa wskazuje, są małe, łatwo je zatem schować bądź przetransportować (np. Side Stepper Kettler)Rodzaje stepperów - Stepper Skretny
  • steppery pełnowymiarowe to te, które oprócz podstawy posiadają też kolumnę z komputerem, na którym pojawiają się parametry treningu, takie jak czas częstotliwość wysokość wspinaczki, spalone kalorie. Czasem oferują też programy treningowe (np. Stepper Horizon Fitness Dynamic 2).
    Rodzaje stepperów - Stepper Dynamic 2 Horizon Fitness

 

Tor ruchu pozwala nam na wyróżnienie stepperów prostych i skrętnych.

  • steppery proste – tu ruch stóp następuje w górę i w dół.
    Rodzaje stepperów - Stepper Prosty
  • stepery skrętne – ruch odbywa się po skosie, dzięki czmu bardziej niż w tradycyjnych stepperach aktywizowane są mięśnie pośladkowe.
  • Rodzaje stepperów - Side stepper 2

 

Aktywizowane mięśnie. Tu oprócz wspomnianych i opisanych powyżej stepperów prostych (mięśnie łydek, ud, pośladków, brzucha) i skośnych (dodatkowy nacisk na mięśnie pośladkowe) wyróżniamy też steppery z ekspanderami.

  • steppery z ekspanderami (gumami oporowymi) sprawiają, że oprócz pracy nad dolnymi partiami, możemy jednocześnie trenować oporowo ramiona, dzięki czemu będą smukłe, wyrzeźbione i pozbawione wiszących na ramionach „falbanek”.

Rodzaje stepperów - Stepper Kettler vario z linkami

 

Zobacz również: Zalety ćwiczeń na stepperze  |  Mięśnie pracujące podczas treningu na stepperze  |  Jak wybrać stepper?  |  Przykładowy trening mięśni pośladków

 

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aby dodać komentarz musisz trochę pogłówkować *