Osoby poszukujące sprzętu cardio do użytku domowego, dodatkowo pragnące wymodelować łydki, uda i pośladki, z pewnością powinny wziąć pod uwagę wybór steppera. Pozwoli on na spalenie tłuszczu z całego ciała, a przy okazji mocno aktywizuje mięśnie dolnych partii ciała. Jednak to, jak wybrać stepper nie jest już takie oczywiste. Rynek oferuje nam bowiem najróżniejsze modele, od małych stepperów skrętnych, pod duże sprzęty z poręczami i programami

Zatem – jak wybrać stepper?

WIELKOŚĆ

To chyba podstawowe kryterium wyboru steppera. Jeśli zależy nam na urządzeniu małym, które łatwo byłoby schować bądź przetransportować, to warto wybrać mini stepper, bez kolumny, ewentualnie z gumowymi ekspanderami. Jest to doskonała opcja nie tylko dla osób o małej powierzchni mieszkaniowej, ale także dla osób często podróżujących. Mini-stepper można włożyć do bagażnika samochodu i ćwiczyć nawet w hotelowym pokoju. Pozwoli to dbać o zdrowie i formę nawet wtedy, gdy nie mamy czasu wyjść na siłownię.

Jak wybrać stepper - Stepper Training

 

źródło

CZAS, jaki zamierzamy poświęcić na trening / LICZBA UŻYTKOWNIKÓW

Wbrew pozorom te dwa kryteria łączą się – w zależności od częstotliwości i intensywności ćwiczeń, jak i liczby korzystających osób, należy zwrócić uwagę na wytrzymałość ( i nośność) steppera. Im solidniejsza konstrukcja, tym większa pewność, że nawet przy bardzo intensywnym wykorzystaniu stepper nadal będzie pracował sprawnie i nie będzie konieczna jego naprawa lub wymiana części składowych. Read More »

Trening na stepperze oferuje cały szereg korzyści – wpływa na nasze zdrowie, samopoczucia i pomaga wymodelować sylwetkę. Jest to urządzenie cardio, nad którego wyborem warto się zastanowić. Podziału na rodzaje stepperów można wykonać w oparciu o kilka zasadniczych kryteriów.

Wytrzymałość i intensywność użytkowania steppera. Wyróżniamy tu steppery domowe i steppery klubowe.

  • steppery domowe są oczywiście znacznie mniejsze i tańsze od swoich klubowych odpowiedników. Z racji tego, że na stepperze domowym ćwiczy jedna czasem dwie osoby, ten typ urządzeń jest mniej wytrzymały, ale do treningu domowego zdecydowanie wystarczy mały stepper skrętny, który po zakończonym treningu można wstawić do szafy (np. Mini Stepper Kettler)Rodzaje stepperów - stepper domowy
  • steppery klubowe są znacznie większe i bardziej wytrzymałe. Najczęściej są to urządzenia zasilane sieciowo lub z wbudowanym generatorem i programami treningowymi. Oczywiście z racji wytrzymałości i oferowanych funkcji, są również znacznie droższe od tradycyjnych stepperów do użytku domowego (np. Stepper Klubowy SK2000/2000TV BH Fitness).
  • Rodzaje stepperów- Stepper klubowy

 

Wielkość steppera. W tym kryterium podziału na rodzaje stepperów znajdują się steppery mini i steppery pełnowymiarowe. Read More »

Wybierając wśród wielu dostępnych na rynku urządzeń do treningu aerobowego czy cardio na pewno warto wziąć pod uwagę stepper. Wykonując trening na stepperze imitujemy ruch wchodzenia po schodach, dzięki czemu bardzo aktywnie pracują mięśnie nóg i pośladków. Zalety ćwiczeń na stepperze są bardzo liczne. Postaramy się Wam je przybliżyć, byście mieli pewność, iż tego typu sprzęt jest bardzo dobrym wyborem.

Zalety ćwiczeń na stepperze – niewątpliwie należą do nich:

  • Niewielkie rozmiary (pomijając oczywiście steppery klubowe). Steppery do treningu w domu są najczęściej niewielkich rozmiarów i po skończonym treningu można je bez problemu schować do szafy czy pod łóżko.
  • Dzięki swoim rozmiarom są łatwe w transporcie, można je zabrać nawet na urlop – wystarczy znaleźć odrobinę miejsca w bagażniku samochodu.
  • W porównaniu do innych sprzętów cardio są zdecydowanie najtańsze i nawet wybierając steppery najlepszych marek, zapłacimy o wiele mniej niż za bieżnię czy orbitrek.
  • Podobnie jak inne sprzęty cardio, steppery pozytywnie wpływają na uład krwionośny i oddechowy. Wpływa też korzystnie na stan kości i stawów (wzmacnia je, a nie obciąża).
  • W zależności od intensywności na stepperze możemy spalać tłuszcz, budować wytrzymałość i kondycję.
  • Panuje błędne przekonanie, że ćwiczenia na stepperze spalają tłuszcz z bioder i pośladków, co nie jest prawdą, gdyż organizm nie spala tkanki tłuszczowej miejscowo. Bez wątpienia jednak trening na stepperze pomaga nam wymodelować mięśnie ud i łydek, jak również wpływa na ładny kształt pośladków (zwłaszcza, jeśli jest to stepper skrętny).
  • Trening na stepperze wspomaga likwidację cellulitu.
  • Można na nim ćwiczyć o każdej porze i bez względu na warunki atmosferyczne.
  • Regularne treningi na stepperze wpływają nie tylko na zdrowie i sylwetkę, ale również na samopoczucie.

Zalety ćwiczeń na stepperze - Stepper Kettler vario z linkami Read More »