Przygotowaliśmy dla Was przykład treningu mięśni pośladków z obciążeniem i na stepperze, ponieważ piękne, krągłe mięśnie pośladkowe bez dużej ilości tkanki tłuszczowej to marzenie każdej kobiety. Niestety nie sprzyjają temu siedzący tryb życia bądź nieodpowiedni dobór ćwiczeń. Warto poświęcić im nieco czasu, by zyskać pożądany przez nas efekt. Przedstawiamy przykład treningu mięśni pośladków z wykorzystaniem obciążenia (hantle można też zastąpić sztangą lub kettlebells), które warto uzupełnić treningiem cardio na stepperze – przyrząd ten imitując ruch podobny do wchodzenia po schodach, jest doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń modelujących.

Przykład treningu mięśni pośladków z obciążeniem i na stepperze

Przysiad sumo z hantlem.

Pamiętamy o spięciu mięśni tułowia i zachowaniu prostych pleców – nie należy się garbić, ani zbyt mocno pochylać do przodu. Stopy rozstawiamy szeroko i wykonujemy zejście w dół. Po powrocie do pozycji stojącej mocno spinamy pośladki. Wykonujemy 4 serie po 15 powtórzeń.

Przykład treningu mięśni pośladków z obciążeniem i na stepperze - przysiad z hantlami

Źródło

Unoszenie bioder z hantlami.

Leżymy na podłodze i uginamy nogi przysuwając je jak najbliżej pośladków. Wykonujemy dynamiczny ruch unosząc biodra w górę i spinając pośladki. W tej pozycji pozostajemy około 5 sekund, po czym powoli opuszczamy biodra z powrotem na podłogę. Również wykonujemy 4 serie po 15 powtórzeń. Alternatywną wersją jest hip thrust – czyli unoszenie bioder z obciążeniem z plecami podpartymi o ławkę (lub np. piłkę gimnastyczną).

Przykład treningu mięśni pośladków z obciążeniem i na stepperze - unoszenie bioder z hantla Read More »

Trening na stepperze jest treningiem aerobowym/ cardio. Odpowiemy dziś na pytanie, jakie mięśnie pracują podczas treningu na stepperze. Zacznijmy od tego, że tego typu trening spala tkankę tłuszczową, buduje wytrzymałość, kondycję, ale nie nadbudowuje tkani mięśniowej. Ponieważ organizm nie spala tłuszczu miejscowo, błędne jest również przekonanie, że trening na stepperze spala tłuszcz z ud czy pośladków. Pozbycie się tkanki tłuszczowej z tych miejsc wymaga odpowiedniej diety, treningu siłowego i aerobowego, więc tu się stepper na pewno sprawdza.

Jakie mięśnie pracują podczas treningu na stepperze?

Prawdą jest, że aktywizując mięśnie nóg i pośladków, stepper pomaga wzmocnić i wymodelować te obszary. Podczas treningu na stepperze pracują mięśnie łydek, ud, pośladków a także mięśnie brzucha (który możemy zmusić do dodatkowej pracy spinając jego mięśnie w trakcie ćwiczeń). Trening na stepperze skośnym (skrętnym) pozwala na jeszcze aktywniejszy udział w treningu mięśni pośladków. Jeśli ćwiczymy na stepperze z taśmami oporowymi, dodatkowo mocno pracują mięśnie naszych ramion (zależnie od wykonywanych ćwiczeń, są to mięśnie naramienne, dwugłowe, trójgłowe oraz barki).

Jakie mięśnie pracują podczas treningu na stepperze - Miesnie pracujace na stepperze Read More »

Incoming search terms:

  • stepper jak ćwiczyć

Wybierając wśród wielu dostępnych na rynku urządzeń do treningu aerobowego czy cardio na pewno warto wziąć pod uwagę stepper. Wykonując trening na stepperze imitujemy ruch wchodzenia po schodach, dzięki czemu bardzo aktywnie pracują mięśnie nóg i pośladków. Zalety ćwiczeń na stepperze są bardzo liczne. Postaramy się Wam je przybliżyć, byście mieli pewność, iż tego typu sprzęt jest bardzo dobrym wyborem.

Zalety ćwiczeń na stepperze – niewątpliwie należą do nich:

  • Niewielkie rozmiary (pomijając oczywiście steppery klubowe). Steppery do treningu w domu są najczęściej niewielkich rozmiarów i po skończonym treningu można je bez problemu schować do szafy czy pod łóżko.
  • Dzięki swoim rozmiarom są łatwe w transporcie, można je zabrać nawet na urlop – wystarczy znaleźć odrobinę miejsca w bagażniku samochodu.
  • W porównaniu do innych sprzętów cardio są zdecydowanie najtańsze i nawet wybierając steppery najlepszych marek, zapłacimy o wiele mniej niż za bieżnię czy orbitrek.
  • Podobnie jak inne sprzęty cardio, steppery pozytywnie wpływają na uład krwionośny i oddechowy. Wpływa też korzystnie na stan kości i stawów (wzmacnia je, a nie obciąża).
  • W zależności od intensywności na stepperze możemy spalać tłuszcz, budować wytrzymałość i kondycję.
  • Panuje błędne przekonanie, że ćwiczenia na stepperze spalają tłuszcz z bioder i pośladków, co nie jest prawdą, gdyż organizm nie spala tkanki tłuszczowej miejscowo. Bez wątpienia jednak trening na stepperze pomaga nam wymodelować mięśnie ud i łydek, jak również wpływa na ładny kształt pośladków (zwłaszcza, jeśli jest to stepper skrętny).
  • Trening na stepperze wspomaga likwidację cellulitu.
  • Można na nim ćwiczyć o każdej porze i bez względu na warunki atmosferyczne.
  • Regularne treningi na stepperze wpływają nie tylko na zdrowie i sylwetkę, ale również na samopoczucie.

Zalety ćwiczeń na stepperze - Stepper Kettler vario z linkami Read More »